Ważność i pilność zmian

WAŻNOŚĆ i pilność

Ważność kroczy przed pilnością i przysłania menedżerom najistotniejsze powody podejmowania zmian w firmie. To jak fatalne w skutkach może być niepodjęcie działania w odpowiednim momencie przekonało […]
Wyścig Czerwonej Królowej

Wyścig Czerwonej Królowej

Istoty żywe muszą ciągle ewoluować, żeby uniknąć wymierania – twierdzą ewolucjoniści. Podobnie firmy muszą ciągle się zmieniać i dostosowywać do otoczenia, aby przetrwać. Wynika to z […]

Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów

Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów – powiedział kiedyś Albert Einstein. Czy ta kwestia odnosi się również do zarządzania projektami i zarządzania […]
4 sposoby na zarządzanie w świecie VUCA

4 sposoby na zarządzanie w świecie VUCA

Współczesne otoczenie firmy, określane jako świat VUCA albo świat SPAM’u, wymaga od menedżerów kompetencji w obszarze zarządzanie zmianą. Skuteczny menedżer potrafi odnaleźć się w burzliwej rzeczywistości […]
zmiana kultury organizacyjnej na coachingową

Zmiana kultury organizacyjnej na kulturę coachingową

Zmiana kultury organizacyjnej może dać okazję do nauki na błędach, ale może też być źródłem pozyskiwania najlepszych praktyk. Często można usłyszeć stwierdzenie, że „lepiej uczyć się […]
Kultura organizacyjna ma wpłńąęż€łńąęż€ł ta

Kultura organizacyjna zjada zmianę na śniadanie

Kultura organizacyjna jest jednym z elementów niedocenianych w trakcie wdrażania zmian. Niedopasowanie działań do profilu kultury organizacyjnej firmy może prowadzić do porażki przedsięwzięcia. Peter Drucker podobno […]
Zmiana kultury organizacyjnej a rekrutacja i adaptacja pracowników

Best before – czy pracownik ma termin przydatności w sytuacji zmiany?

Zmiany kultury organizacyjnej wykazują zazwyczaj niski poziom realizacji celów zmiany na tle innych transformacji. Nawet uwzględniając, że średnio 30% wszelkich planowanych zmian kończy się sukcesem. Prawie […]
Kary umowne

Kara powodem porażek

Kary umowne wpisywane do umów o usługi doradcze często wpływają negatywnie na rezultaty zamawianych usług. Po co w umowach wpisujemy kary umowne ? Wielu zwolenników kar […]
Zarządzanie błędami jako metoda szkoleniowa w obszarze zmian

Aktywne zarządzanie błędami i porażkami drogą do sukcesu zmiany

Zarządzanie błędami zwiększa efektywność szkoleń z zarządzania zmianą oraz skuteczność wdrażania zmian w firmach. Często słyszymy, że warto uczyć się na błędach, a najlepiej na cudzych. […]
Rookie - siła nowo zatrudnionych

Nowo zatrudnieni sercem koalicji zmian!

Kiedy wdrażasz zmianę to potrzebujesz tych, którzy za Tobą pójdą i Cię poprą. Kiedy planujesz zmiany, do kogo w pierwszej kolejności chcesz dotrzeć? Jestem skłonny założyć […]