fbpx
agent zmiany

Agenci Zmian

Agenci Zmian odgrywają krytyczną rolę podczas wdrażania zmian, często w dużej mierze odpowiadają  za zaprojektowanie ich i następnie efektywne wdrożenie. Dlaczego potrzebujesz Agentów Zmian? Odpowiedź na to […]
Bezpieczeństwo a skuteczność wdrażania zmian

Bezpieczeństwo a skuteczność zmian

Kilkadziesiąt lat temu, wśród osób decydujących o zakupie sprzętu komputerowego albo decydujących o wyborze partnera do informatyzacji firmy, krążyło powiedzenie: nikt nigdy nie został zwolniony za […]
umami recenzja

UMAMI to nie tylko piąty smak

Dziś proponuję recenzję książki Agi Szóstek, PhD pod tytułem The Umami Strategy: Stand Out by Mixing Business with Experience Design. I powodem nie jest fakt, że […]
kanwa zmiany

Czy kanwa zmiany jest wciąż przydatna?

Bardzo lubię pracować z kanwą zmiany, ponieważ uważam ją za niezwykle użyteczne narzędzie do planowania nowych przedsięwzięć, rozwiązań i innowacji. Zdarzyło mi się, że uczestnik warsztatu […]
feedback

Feedback jest jak BHP

W ubiegłym tygodniu prowadziłem warsztaty Management 3.0. Bardzo lubię ten warsztat ponieważ daje mi pewną swobodę. Ale od początku Otóż Management3.0 opiera się o 6, raczej […]

Zmiana to budowanie nowego nawyku.

Zmiany się nie zakotwiczają! Jednym z podstawowych wyzwań zgłaszanych przez naszych klientów jest problem utrwalania, wbudowania zmiany sposób działania organizacji. Dlaczego to takie trudne? Bo mamy […]
diagnoza sytuacji

Czy pośpiech jest “agile”?

W poprzednim artykule wspomniałem, że lekkość projektowania zmian wymaga narzędzi, które pozwalają szybko i zwięźle opracować strategiczny plan zmiany. Czy to oznacza, że w fazie projektowania […]

Pozostaje pytanie: 2/3 czy 3/2?

Czy to jest nowość? Praca zdalna przed pandemia istniała ale nie była zbyt powszechna. To fakt. Tak pracowali na przykład programiści, choć nie tylko oni. Co […]
Lekkość projektowania zmian - projektowanie zmiany

Lekkość projektowania zmian

Projektowanie zmian, zgodnie z koncepcją, jaką opisujemy w “Zwinnologii”, oznacza zamianę pomysłu lub koncepcji inicjatorów zmiany na jednostronicowy, zwięzły plan. Proponujemy taki plan ująć w formę […]
Ludzie w zmianie

To tylko 16%, czyli Rogers robi “robotę”

O czym jest ta historia? W ubiegłym tygodniu zakończyłem warsztaty “Narzędzia Design Thinking w budowaniu strategii biznesowej i marketingowej”. Było super. I ? Jak się okazuje […]