W Szkole Zarządzania Zmianą zgodziliśmy się, że fajnie jest dzielić się wiedzą, bo po to jesteśmy. Jednym ze sposobów jest na pewno pisanie artykułów na naszego bloga, a w tym zakresie przytaczanie różnych przypadków, najlepiej takich, które zakończyły się sukcesem. Tymczasem zdałem sobie sprawę, potwierdzają to nasze badania, siedem na dziesięć artykułów nie będzie o sukcesie. Tak jest i tym razem.
Wdrożenie CRM = wyzwanie
Aktualnie wspieram firmę, która wdraża elektroniczną platformę dla swoich klientów.
Ta platforma to coś więcej niż aplikacja do robienia zamówień czy CRM – to prawdziwy kombajn.
Wsparcie polega na przygotowaniu handlowców (z uwagi na specjalizację są bardzo zróżnicowani) by mogli zachęcać do stosowania platformy oraz jak największego jej wykorzystania. Część z nich ma klientów, dla których warunkiem współpracy było od samego początku używanie wcześniejszych wersji. Teraz chodziło o rozszerzenie. Ponieważ klienci używali oprogramowania, przedstawiciele nie zostali zaproszeni do udziału w projekcie, mało tego założono, że każdy z nich zna wszystkie wersje.
Dopiero na sali szkoleniowej okazało się, że mają spore deficyty w tym zakresie.
Co się wydarzyło? Jak powiedział Mahatma Gandhi: „wiedza o wszystkim pochodzi od wszystkich”.
Rekomendacje
A wystarczyło:
– zaprosić przedstawicieli tej grupy handlowców do projektu,
– zebrać od niech wcześniej informacje zwrotną na temat systemu,
– zbadać ich potrzeby szkoleniowe.
Dużo? Niewiele.
Może chcesz dowiedzieć się jak zarządzać zmianą w świecie VUCA?