Categories: VUCA

Współczesne otoczenie firmy, określane jako świat VUCA albo świat SPAM’u, wymaga od menedżerów kompetencji w obszarze zarządzanie zmianą.

Skuteczny menedżer potrafi odnaleźć się w burzliwej rzeczywistości określanej jako VUCA (SPAM). VUCA (SPAM) to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów z U.S. Army War College na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (Szybkozmienność), Uncertainty (Płynność), Complexity (Arcyzłożoność) i Ambiguity(Mętność) . Każda z wymienionych cech nowej rzeczywistości stanowi wyzwanie dla menedżera i wymaga przemyślanego podejścia.

Właśnie tym zajmujemy się w czasie tego 2 dniowego warsztatu.

 

Udostępnij na:
PROGRAM SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA

Wprowadzenie – Swiat SPAM'u

  • Swiat SPAM'u(VUCA) i jego wyzwania,
  • Receptą na SPAM jest WOLA (VUCA Prime),

Cykl Zwinnego Zarządzania Zmianą w praktyce

  • Elementy cyklu Zwinnego Zarządzania Zmianą jako odzwierciedlenie cyklu uczenia się ludzi dorosłych i zarządzania wiedzą w organizacji (cykl Kolba, cykl Deminga):
    • Wgląd,
    • Opcje działania,
    • Eksperymenty.

Wgląd: Wszystko zaczyna się od strategii

  • Prezentacja przypadków inicjatyw zmian zgłaszanych przez uczestników szkolenia.
  • Wykorzystanie kanwy w procesie planowania i monitorowania zmian – kanwa jako jednostronicowy plan zmiany (One-Page Plan),
  • Wzór i zastosowanie Strategicznej Kanwy Zmian,
  • Opracowanie Strategicznej Kanwy Zmian dla wybranego wyzwania zgłoszonego przez uczestników,
    • Najważniejsze pytania,
    • Model 7S,
    • Kręgi na wodzie, czyli na kogo i na co zmiana ma wpływ,
  • Kanwa i co dalej? – opracowanie kanwy to dopiero pierwszy krok.

Uzyskiwanie Wglądu – diagnoza sytuacji

  • Źródła informacji,
  • Narzędzia Wglądu:
    • Wywiady, Gorące Krzesło (Hot Seat),
    • Retrospektywy,
    • Analizy Pola Sił Kurta Lewina,
    • Wykorzystanie znanych/posiadanych narzędzi/metodyk np.:
      • Model ADKAR,
      • Model 7S,
      • 8 kroków Kottera.
  • Generowanie i wybór Opcji

    • Jak tworzyć opcje?
    • „Nie ma darmowych lunchów” – czyli opcje mają nie tylko wartość, ale i koszt,
    • Zrozumienie Promienia Rażenia,
    • Wykorzystanie Sfery Wpływu,
    • Narzędzia szacowania kosztu i wartości opcji działań (Swimlane Sizing, Planning Poker),
    • Klasyfikowanie opcji oraz monitorowanie działań z wykorzystaniem tablicy Kanban.

    Eksperyment – narzędzia planowania i oceny eksperymentów

    • Jak eksperymentować z głową?
    • Planowanie eksperymentów z wykorzystanie szablonu hipotezy,
    • Tablica eksperymentów,
    • Ocena eksperymentów – miary jakościowe i ilościowe oceny działań w projekcie.

    Ludzie i ich współdziałanie w zmianie

    • „To wszystko przez nich czy może dzięki nim?” - Ludzie w zmianie,
    • Model reakcji na zmiany Virginii Satir i wnioski z poznanego modelu dla zmian
    • Postawy wobec zmian:
      • Rozkład normalny postaw i model 20-60-20,
    • Jak budować zaangażowanie?
    • Analiza 5 Barier,
    • Źródla oporu wobec zmian - model SPAZM/SCARF (neuronauka w służbie zmiany)
    • 6 taktyk razdzenia sobie z reakcjami na zmianę.

    Skuteczna komunikacja zmian

    • Elementy skutecznej komunikacji zmian - koncepcja "jeźdźca i słonia"
    • Przekazywanie wizji zmian w oparciu o model 5 elementów i model NOWINA
    • Storytelling w służbie komunikacji zmian
    • Budowa i wygłoszenie komunikatów przez uczestników

    Planowanie i monitorowanie postępów

    • „Śmierć przez Wykres Gant’a”- czym zastąpić szczegółowe plany?
      • Kanwy Zmian – jednostronicowe plany działań,
      • Kanwa taktyczna,
      • Kanwy ulepszeń,
    • Sukces to nie tylko zadania – Index Szczęścia (Happiness Index),
    • Monitorowanie działań
      • Tablice Kanban,

    Budowanie własnego zestawu narzędzi zarządzania zmianą

    • Zasady doboru narzędzi zarządzania zmianą
    • Propagowanie zmiany we własnej organizacji:
      • Agenci/ambasadorowie zmian,
      • Karty Kudo,
      • Lean Coffee.

    Podsumowanie szkolenia

    • Retrospektywa szkolenia,
    • Opcje działań i eksperymenty uczestników po szkoleniu.

    Szkolenie z możliwością dofinansowania do 80% z UE

    Zapytaj o ofertę!


SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE
Wielkość grupy dla szkoleń zamkniętych: szkolenia zamknięte: do 15 osób.
Czas trwania szkolenia: 16 godzin szkoleniowych (dwa dni szkoleniowe).

Cena warsztatu - szkolenie otwarte (za 1 osobę)
SZKOLENIE OTWARTE
BILET CENA NETTO VAT (23%)
EARLY BIRD
1250 zł 287,50 zł
ZWYKŁY
1580 zł 363,4 zł
DWIE (LUB WIĘCEJ) OSOBY Z JEDNEJ FIRMY dodatkowy rabat 10%


Szkolenie z możliwością dofinansowania do 80% z UE

Zapytaj o ofertę!


SZKOLENIE OTWARTE

Informacje organizacyjne:

Liczebność grupy
min. 4 - max. 12 osób

Czas trwania warsztatów
2 dni, od 9.00-17.00

Cena warsztatu - szkolenie otwarte (za 1 osobę)
SZKOLENIE OTWARTE
BILET CENA NETTO VAT (23%)
EARLY BIRD
1250 zł 287,50 zł
ZWYKŁY
1580 zł 363,4 zł
DWIE (LUB WIĘCEJ) OSOBY Z JEDNEJ FIRMY dodatkowy rabat 10%


Cena obejmuje:
Udział w warsztatach
Materiały dla uczestników
Lunch
Przerwy kawowe



Pytania?
Wiesław Grabowski - tel. 506 007 788
Jarosław Rubin - tel. 602 605 952
E-mail: kontakt@zmiana.edu.pl

Szkolenie z możliwością dofinansowania do 80% z UE

Zapytaj o ofertę!




Warunki i potwierdzenie uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie pełnej wpłaty i zaksięgowanie jej na naszym koncie najpóźniej w ciągu 7 dni od otrzymania faktury pro-forma za szkolenie.
Najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia, wyślemy Państwu mailem oficjalne potwierdzenie udziału. Cena zawiera wyłącznie usługi podane w ofercie danego szkolenia. W przypadku nieotrzymania potwierdzenia do 7 dni przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.
Rezygnację pisemną (e-mail) ze szkolenia w terminie do 30 dni przed jego rozpoczęciem umożliwia zwrot 100% wpłaconej kwoty, do 14 dni przed jego rozpoczęciem umożliwia zwrot 50% wpłaconej kwoty. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie skutkuje zwrotem opłaty. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy prowadzący szkolenie z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć i w takim przypadku zwróci 100% wpłaconej kwoty za szkolenie. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej 7 dni przed jego rozpoczęciem.
TRENERZY
  • Marek Naumiuk Szkoła Zarządzania Zmianą
    Marek Naumiuk

    Marek Naumiuk


    Praktyk biznesu. Certyfikowany Trener Zarządzania Zmianą. Koordynator Szkoły Zarządzania Zmianą w Lublinie. Współautor książki “Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe […]
  • Wiesław Grabowski Szkoła Zarządzania Zmianą
    Wiesław Grabowski

    Wiesław Grabowski


    Certfikowany Lean Change Agent. Menedżer, trener i coach. Posiada 30 lat praktyki zawodowej, w tym 18 lat na stanowiskach menedżerskich oraz 7 lat w coachingu zespołowym […]
  • Jarosław Rubin

    Jarosław Rubin


    Certfikowany Lean Change Agent. Współautor książki “Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”. Trener biznesu i konsultant zarządzania z wieloletnim doświadczeniem w biznesie. Pasjonat, praktyk i badacz […]