fbpx
feedback

W ubiegłym tygodniu prowadziłem warsztaty Management 3.0.

Bardzo lubię ten warsztat ponieważ daje mi pewną swobodę.

Ale od początku

Otóż Management3.0 opiera się o 6, raczej niezmiennych, pryncypiów. 

Oto one:

  • Motywowanie ludzi
  • Empowerment zespołów
  • Definiowanie ograniczeń
  • Rozwijanie kompetencji
  • Tworzenie struktury
  • Ulepszanie wszystkiego

I to jest to

Każde pryncypium jest realizowane z użyciem narzędzi, które można dosyć swobodnie dobierać uważając na kontekst. 

W ramach pryncypium Tworzenie struktury zdecydowałem się na dwa narzędzia:

  • Feedback
  • Lean Coffe 

Feedback czyli konstruktywna informacja zwrotna

Feedback może być genialnym narzędziem, które powinno być stosowane nie tylko w życiu biznesowym a wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z ludźmi, współpracą pomiędzy nimi i interakcjami jakie zachodzą pomiędzy nimi. Feedback może być pochwałą i może być krytyką.

Nie jest zarezerwowany dla relacji przełożony-podwładny, może być wykorzystywany pomiędzy pracownikami bez zależności służbowej, po prostu współpracującymi miedzy sobą.

Istnieje wiele modeli jak go używać: Kanapka, spinka, SBI, AID, FUKO etc. 

I co wybrać?

Czasem można natchnąć się na dyskusje, który z modeli jest najlepszy, najbardziej efektywny.

Jakiś czas temu, podczas jednej z dyskusji, wyraziłem swoja opinie, że nie ważny jest model, ważne by go w ogóle stosować.

A to nie wszystko

Taką samą dyskusje mieliśmy podczas warsztatu. Okazuje się, że pomimo dużego wsparcia jak udzielać feedbacku nie zawsze on działa.

Dlaczego?

Nie wystarczy uczyć jak udzielać feedbacku. Trzeba poświęcić jeszcze trochę czasu by nauczyć członków organizacji jak maja go przyjmować.

I tu kilka wskazówek dla odbiorców:

  • Masz prawo odmówić jeśli nie jesteś na niego gotowy. Zmęczenie, brak czasu, zły nastrój to czynniki, które osłabiają feedback.
  • Jeśli już go odbierasz to podziękuj za niego.
  • Jeśli się z czymś nie zgadzasz dopytaj o szczegóły.
  • Nie odpowiadaj natychmiast, daj sobie czas na “przetrawienie”
  • Pamiętaj o swojej wartości i że mimo wszystko, każda ocena jest subiektywna. Zapytaj innych o zdanie.

Czy warto dopisać jeszcze jakąś radę?

Pamiętajmy, że jeśli chcemy aby feedback był efektywny nie wystarczy nauczyć jak go przekazywać. Ważne by wiedzieć jak go przyjmować.

I na koniec słowo dlaczego taki tytuł?

Jedno szkolenie nie załatwi problemu, trzeba je powtarzać, ćwiczyć i doskonalić. Jak BHP.

I przy okazji zapraszam na warsztat Management 3.0:

Udostępnij na:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.