„Sukces to umiejętność przejścia od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu”. – przypisywane W. Churchillowi lub A. Lincolnowi
Dlaczego zdarza się, że system, który jest uznany za wzór często jest równocześnie trudny do wdrożenia i to pomimo otwartości jego twórców? Tak jak w przypadku Toyota.
Aby stworzyć taką organizację, menedżerowie muszą zbudować system do eksperymentowania. Droga do tego celu może mieć charakter transformacyjny i musi rozpocząć się od uznania i akceptacji, że zmiana jest konieczna i stała.
Wiele organizacji takich jak Microsoft, Netflix, Amazon ma swoje systemy, które zostały wypracowane poprzez stałe inwestycje i dedykowane zasoby.
Na szczęście istnieją też gotowe narzędzia, które nie wymagają ogromnych inwestycji i są dostępne dla każdego.
Budowanie lub wybór odpowiedniego narzędzia to dopiero początek. I pomimo dostępności istnieje ryzyko, że dla organizacji będzie trudno przeprowadzać regularnie eksperymenty. A to dlatego, że menedżerowie mogą sceptycznie podchodzić do testowania, jeśli nie zauważą wpływu na biznes.
Aby praktyka testowania i narzędzia zyskały popularność, należy umieścić eksperymentowanie u podstaw działania organizacji oraz zainwestować w siedem dźwigni systemowych, które można podzielić na trzy kategorie:
Dźwignie wzajemnie się wzmacniają.
„Jesteśmy tym, co robimy wielokrotnie. Doskonałość nie jest więc aktem, ale nawykiem” Will Durant
Aby stać się doskonałym, potrzeba stałości w celu, częstej praktyki i dobrze zaprojektowanych systemów.
Jest to stopniowy proces dojrzewania, który można opisać pięcioma etapami zaangażowania zarządu.
Etapy dojrzałości mogą się nakładać.
To one umożliwiają testy ale muszą być również zintegrowane z codzienną, rutynową pracą.
Samo wdrożenie kolejnych nie zmienia automatycznie firmy.
O tym jak jak stawać się organizacją eksperymentującą, budować własne zestawy narzędzi możesz dowiedzieć się na naszych szkoleniach.
Szczegóły: https://zmiana.edu.pl/events