Jednostronicowy, strategiczny plan zmiany powinien przygotować zespół. Warto starannie dobrać członków tego zespołu, aby już na etapie przygotowania zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu zmiany.
Już na samym starcie można wzmacniać zaangażowanie i tworzyć fundamenty komunikacji zmian. Jeżeli chcemy sporządzić strategiczny plan zmiany w postaci wypełnionej kanwy, to warto zastanowić się, jaki zespół ma przygotować Strategiczną Kanwę Zmiany.
Zwinne podejście do zarządzania zmianą, które opisujemy wraz z Markiem Naumiukiem i Wiesławem Grabowskim, w Zwinnologii, przywiązuje wielką wagę do informacji zwrotnej oraz budowy zaangażowania.
Skoro tak, to proces tworzenia kanwy, czyli strategicznego planowania zmiany, nie jest tylko zwinnym podejściem do projektowania, ale również dialogu i angażowania zmianę już od samego początku.
Oznacza to w praktyce, że warsztacie tworzenia Strategicznej Kanwy Zmiany powinny brać osoby określane jako „kluczowi interesariusze”.
Są to nie tylko menedżerowie różnych szczebli, ale również przedstawiciele tych działów organizacji, którzy będą odbiorcami zmiany.
Wiele firm, które tworzyły zespoły przygotowujące kanwę złożone w oparciu o współudział odbiorców zmiany, potwierdza, że:
co w efekcie zwiększa szansę na osiągnięcie powodzenia zmiany.