PROGRAM:

  1. Radzenie sobie z reakcjami pracowników na zmiany
  • Psychologiczne podstawy reakcji pracowników na zmiany – gra „Solidny most”,
  • Organizacja i pracownik w procesie zmian – model Virginii Satir,
  • Siedem najważniejszych taktyk radzenia sobie z reakcjami wobec zmian,
  • Praktyczne zasady doboru strategii i taktyk radzenia sobie z oporem wobec zmian w zależności od rodzaju zmiany, specyfiki firmy i pozycji lidera zmian w firmie.
  1. Typologia postaw wobec zmian i jej wpływ na działania przywódców/agentów zmian
  • Postawy pracowników wobec zmian:
    • Innowator,
    • Naśladowca,
    • Wyczekujący,
    • Sceptyk,
  • Postępowanie ze Sceptykami i Negatorami – trening rozmowy z pracownikiem reagującym negatywnie na zmianę,
  • Angażowanie pracowników w zmiany – trening rozmowy motywującej i zmieniającej nastawienie do zmian.
  1. Zarządzanie zmianą nastawione na odbiór
  • Rola informacji zwrotnej w komunikacji zmian,
  • Skłonność menedżerów do komunikowania swoich oczekiwań i poszukiwania informacji zwrotnej – autodiagnoza stylu komunikacji,
  • Trening poszukiwania informacji zwrotnej o zmianie i odczuciach pracowników uwzględniający różnice w stylach komunikacji.
  1. Komunikowanie zmian – wytyczne dla menedżera
  • Przywódca jako projektant i nadawca komunikatu o zmianach,
  • Podstawowe błędy w przekazywaniu wizji zmian,
  • 5 niezbędnych elementów komunikatu o czekających firmę zmianach,
  • Przygotowanie i wygłoszenie przykładowego komunikatu,
  • Wybrane narzędzia wspierające komunikację zmian i ich możliwości ich wykorzystywania przez uczestników szkolenia:
    • Lean Coffee,
    • Radiator informacji,
    • Tablica Kanban.
  1. Podsumowanie warsztatów.
Udostępnij na: