PROGRAM:
- Radzenie sobie z reakcjami pracowników na zmiany
- Psychologiczne podstawy reakcji pracowników na zmiany – gra „Solidny most”,
- Organizacja i pracownik w procesie zmian – model Virginii Satir,
- Siedem najważniejszych taktyk radzenia sobie z reakcjami wobec zmian,
- Praktyczne zasady doboru strategii i taktyk radzenia sobie z oporem wobec zmian w zależności od rodzaju zmiany, specyfiki firmy i pozycji lidera zmian w firmie.
- Typologia postaw wobec zmian i jej wpływ na działania przywódców/agentów zmian
- Postawy pracowników wobec zmian:
-
- Innowator,
- Naśladowca,
- Wyczekujący,
- Sceptyk,
- Postępowanie ze Sceptykami i Negatorami – trening rozmowy z pracownikiem reagującym negatywnie na zmianę,
- Angażowanie pracowników w zmiany – trening rozmowy motywującej i zmieniającej nastawienie do zmian.
- Zarządzanie zmianą nastawione na odbiór
- Rola informacji zwrotnej w komunikacji zmian,
- Skłonność menedżerów do komunikowania swoich oczekiwań i poszukiwania informacji zwrotnej – autodiagnoza stylu komunikacji,
- Trening poszukiwania informacji zwrotnej o zmianie i odczuciach pracowników uwzględniający różnice w stylach komunikacji.
- Komunikowanie zmian – wytyczne dla menedżera
- Przywódca jako projektant i nadawca komunikatu o zmianach,
- Podstawowe błędy w przekazywaniu wizji zmian,
- 5 niezbędnych elementów komunikatu o czekających firmę zmianach,
- Przygotowanie i wygłoszenie przykładowego komunikatu,
- Wybrane narzędzia wspierające komunikację zmian i ich możliwości ich wykorzystywania przez uczestników szkolenia:
- Lean Coffee,
- Radiator informacji,
- Tablica Kanban.
- Podsumowanie warsztatów.