Celem naszej Szkoły Zarządzania Zmianą jest podniesienie skuteczności wdrażania z zmian w Polsce. Krokiem w tym kierunku jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, jakie zdobyliśmy przez lata działalności na rynku szkoleniowym i doradczym oraz w biznesie. Właśnie temu służy nasza Baza Wiedzy, w ramach której można będzie zapoznać się lub pobrać bezpłatnie różnego rodzaju materiały. Wśród nich są: wyniki naszych badań, ebooki, artykuły, opisy narzędzi , polecana przez SZZ literatura.
Dostęp do całej zawartości Bazy Wiedzy SZZ jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych, jedynie jeżeli pragniesz pobrać wersje elektroniczne zamieszczonych materiałów prosimy o zostawienie nam swoich podstawowych informacji, jak Imię i Nazwisko oraz adres email.
Wśród opisywanych zmian dominowały te o dużym zakresie oraz zmieniające obraz organizacji. Zmiana struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej to najczęstsze cele zmian wskazywane przez respondentów. Ponad […]
Zmiana strategii, struktury oraz kultury organizacyjnej to najczęstsze cele zmian. Prawie 75% opisywanych zmian trwało nie dłużej niż rok, co może świadczyć o koncentracji na korzyściach […]
Raport z naszego Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą 2018 (OBZZ 2017) wspiera inicjatorów i przywódców zmian, dostarczając istotnych informacji o trendach w zarządzaniu zmianą na 2018 rok. […]
Raport z naszego Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą 2017 (OBZZ 2017) wspiera inicjatorów i przywódców zmian, dostarczając istotnych informacji o trendach w zarządzaniu zmianą na 2017 rok. […]
Raport z I Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą (OBZZ 2016). Nasze wnioski bazują na największym, przeprowadzonym w Polsce, badaniu odkrywającym szczegóły zmian, które miały miejsce w ponad […]
TAKTYKI ZARZĄDZANIA ZMIANĄ MOŻESZ WDROŻYĆ JE JUŻ DZIŚ! Zapraszamy do naszego przewodnika zarządzania zmianą: 6 taktyk radzenia sobie z oporem wobec zmian – opartego o doświadczenie […]
METODY I NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA ZMIANĄ. MOŻESZ JE WDROŻYĆ JUŻ DZIŚ Wprowadzanie zmian w organizacji przypomina nieraz pokonywanie przeszkód w rajdzie terenowym. Możemy je pogrupować w pięć […]
DRABINA WNIOSKOWANIA Drabina wnioskowania jest modelem pokazującym drogę jaką każdy z nas przemierza podczas wyciągania wniosków, od rzeczywistych obserwowalnych faktów do działania. Model ten opracowany przez […]
KRZYWA ZMIANY WG. V. SATIR Model Virginii Satir, która była cenioną terapeutką rodzin i ekspertem w dziedzinie komunikacji, opisuje jaki ma wpływ zmiana na uczucia, sposób […]
Indeks zadowolenia (ang. Happiness Index) to narzędzie służące do szybkiego, szacunkowego badania poziomu satysfakcji członków zespołu i zmian tego wskaźnika w czasie. WARTOŚĆ DLA ORGANIZACJI Wykorzystanie […]
Analiza Kręgów na wodzie (ang. Blast Radius) to metoda analizy wpływu zmiany, na całość organizacji. W analizie tej identyfikujemy na kogo (wszystkie grupy pracownicze i pojedynczych […]
Antyproblem jest narzędziem wspomagającym kreatywne myślenie, dzięki któremu grupa może wyjść poza schematyczne podejście podczas generowania opcji działania WARTOŚĆ DLA ORGANIZACJI Generowanie opcji kończy się lepszymi […]
Diagnoza „syndromu małża” to narzędzie oceny własnej postawy wobec zmiany, które umożliwia przyjrzenie się własnemu stylowi podejmowania decyzji i poziomowi przywiązania do status quo. Opiera się […]
5 razy dlaczego jest metodą analizy i diagnozowania zaistniałej sytuacji, zdarzenia lub problemu polegającą na zadaniu co najmniej 5 razy pytania dlaczego. Metodę opracował Sakichi Toyoda […]
Moving Motivators to proste narzędzie w postaci zestawu kart, które doskonale się sprawdza w sytuacji, gdy chcemy sprawdzić, czy zapewniamy pracownikom lub członkom zespołu kom-ponenty potrzebne […]
Model Lorsch’a doboru taktyk radzenia sobie z reakcjami
Model doboru taktyki wg. Lorsch’a Czasami menedżerowie niewłaściwie posługują się taktykami radzenia sobie z reakcjami wobec zmian (zobacz: 6 taktyk radzenia sobie z reakcjami), ponieważ […]
Model 7S Model 7S to koncepcja wypracowana i stosowana przez konsultantów McKinsey’a. Mówi on, że każda organizacja składa się z 7 komponentów, które są ze sobą […]
Kalendarz Niko-niko, nazywany również kalendarzem emotikonów lub kalendarzem buziek, jest narzędziem, które mierzy nastrój pracowników. Umieszcza się go na ścianie we wspólnej przestrzeni, gdzie jest widoczny […]
Strategiczna kanwa zmiany jest narzędziem wspierającym planowanie projektu zmiany. Zamiast przygotowania dużego dokumentu, wykorzystuje się jednostronicowy szablon, przy pomocy którego należy znaleźć odpowiedzi na najważniejsze pytania. […]
Kultura organizacyjna jest jednym z elementów niedocenianych w trakcie wdrażania zmian. Niedopasowanie działań do profilu kultury organizacyjnej firmy może prowadzić do porażki przedsięwzięcia. Peter Drucker podobno […]
Little J., Lean Change Management. Innovative Practices for Managing Organizational Change, Happy Melly Express, 2014. Ta książka, która zmieniła moje (i nie tylko moje) myślenie o […]
Kotter J. P., Accelerate, Harvard Business School Press, Boston 2014. John P. Kotter w swojej książce Accelerate, zwraca uwagę na to, że struktury organizacyjne, jakie funkcjonują […]
Kotter J. P., Leading Change, Harvard Business School Press, Boston 1996. (polski tytuł: Jak przeprowadzić transformację firmy) Książka od której zacząłem swoją przygodę z zarządzaniem zmianą. W […]