fbpx
Categories: KPP
Kształtowanie postaw pracowników w procesie zmian

Ludzie różnie reagują na zmiany, zwłaszcza gdy żyjemy w burzliwych czasach. Chcesz kształtować pozytywne nastawienie pracowników do zmiany?  Może doświadczyłeś, jak trudno jest sprawić by wdrażana zmiana utrwaliła się w kulturze firmy. Mogłeś też  nieświadomie utrudnić sobie zmianę, bo pominąłeś ważnych interesariuszy.

Zwinne podejście jest skuteczną i bardziej efektywną alternatywą do klasycznych metod zarządzania w ludzkim wymiarze zmiany, bo jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą:

  • W opinii respondentów tylko 20% wszystkich zmian kończy się pełnym sukcesem,
  • Niemal 80% respondentów zwróciło uwagę na trzy Kluczowe Czynniki Sukcesu zmiany: zaangażowanie pracowników, pracę zespołową oraz wizję i kierunek zmian
  • 45% respondentów podkreśliło negatywny wpływ na wynik wdrożenia emocji pracowników pojawiających się w reakcji na zmiany.

 

Dzięki udziałowi w naszym warsztacie:

  • Dowiesz się, jakie są psychologiczne podstawy ludzkich reakcji na zmiany i nauczysz się wpływać na te reakcje,
  • Przekonasz się, jak można budować poparcie dla zmiany, poszukując dla niej zwolenników,
  • Będziesz potrafił zidentyfikować różne typy postaw wobec zmiany oraz dobierać argumenty i działania dostosowane do różnych postaw prezentowanych przez pracowników,
  • Otrzymasz narzędzie pozwalające na określenie poziomu partycypacji pracowników w podejmowanie decyzji przez zespół kierujący zmianą,
  • Nauczysz się prowadzić trudne rozmowy w trakcie zmian oraz budować komunikaty o zmianach,
  • Poznasz metodę budowy zaangażowania i pozytywnej postawy od samego startu zmiany.

 

Dowiedz się, w jaki sposób wzmacniać pozytywne zachowania oraz wygaszać negatywne postawy wobec zmian.

Możliwość dofinansowania do 80% ceny regularnej sprawdź u swojego operatora

Cena regularna (netto):1580PLN

Chcesz zamówić szkolenie dedykowane: Napisz do nas

Zapytaj o ofertę!

 

Jeżeli zechcesz pogłębić uzyskane na tym warsztacie kompetencje zapraszamy na dodatkowe szkolenia:

      • Czy dostrzegamy zmiany? Warsztat Wglądu
      • Trener Zarządzania Zmianą – Poziom zaawansowany (Follow-up)
      • Zarządzanie Zmianą w świecie VUCA / SPAM’u
      • Podstawy Zarządzania Projektami
      • Lean Change Agent
      • Warsztat Strategiczny – Zwinnologia określania celów
      • Zwinnologia kształtowania postaw pracowników w procesie zmian,
      • MANAGEMENT 3.0
      • Zwinnologia komunikowania zmian
      Udostępnij na:

 

Udostępnij na:
Program

    PROGRAM:

    1. Radzenie sobie z reakcjami pracowników na zmiany
    • Psychologiczne podstawy reakcji pracowników na zmiany – gra „Solidny most”,
    • Organizacja i pracownik w procesie zmian – model Virginii Satir,
    • Siedem najważniejszych taktyk radzenia sobie z reakcjami wobec zmian,
    • Praktyczne zasady doboru strategii i taktyk radzenia sobie z oporem wobec zmian w zależności od rodzaju zmiany, specyfiki firmy i pozycji lidera zmian w firmie.
    1. Typologia postaw wobec zmian i jej wpływ na działania przywódców/agentów zmian
    • Postawy pracowników wobec zmian:
      • Innowator,
      • Naśladowca,
      • Wyczekujący,
      • Sceptyk,
    • Postępowanie ze Sceptykami i Negatorami – trening rozmowy z pracownikiem reagującym negatywnie na zmianę,
    • Angażowanie pracowników w zmiany – trening rozmowy motywującej i zmieniającej nastawienie do zmian.
    1. Zarządzanie zmianą nastawione na odbiór
    • Rola informacji zwrotnej w komunikacji zmian,
    • Skłonność menedżerów do komunikowania swoich oczekiwań i poszukiwania informacji zwrotnej – autodiagnoza stylu komunikacji,
    • Trening poszukiwania informacji zwrotnej o zmianie i odczuciach pracowników uwzględniający różnice w stylach komunikacji.
    1. Komunikowanie zmian – wytyczne dla menedżera
    • Przywódca jako projektant i nadawca komunikatu o zmianach,
    • Podstawowe błędy w przekazywaniu wizji zmian,
    • 5 niezbędnych elementów komunikatu o czekających firmę zmianach,
    • Przygotowanie i wygłoszenie przykładowego komunikatu,
    • Wybrane narzędzia wspierające komunikację zmian i ich możliwości ich wykorzystywania przez uczestników szkolenia:
      • Lean Coffee,
      • Radiator informacji,
      • Tablica Kanban.
    1. Podsumowanie warsztatów.
    Udostępnij na:
Metodologia
    • analiza wyzwań opisanych przez uczestników,
    • ćwiczenia,
    • praca indywidualna i grupowa,
    • dyskusja moderowana,
    • materiały audiowizualne – filmy
    • krótki wykład.

    W pracy opieramy się na aktywizowaniu uczestników poprzez rozpoczynania od ćwiczeń lub zebrania doświadczeń uczestników w temacie modułu. Na tej podstawie dokonujemy omówienia i później wprowadzamy model teoretyczny. W kolejnym kroku domykającym cykl uczenia się dorosłych wg Kolba uczestnicy operacjonalizują uzyskaną wiedze lub umiejętności. Każde szkolenie jest dopasowywane do potrzeb uczestników, przy zachowaniu kontroli nad przekazywanym materiałem.

    Udostępnij na:
Szczegóły organizacyjne

    Liczebność grupy

    min. 5 – max. 12 osób

    Czas trwania 

    typowe godziny zajęć: od 9.00-17.00. W przypadku szkoleń wielodniowych w ostatni dzień kończymy o 16:00

    Termin szkolenia

    zgodnie z terminarzem

    Miejsce

    Zgodnie z terminarzem

    Cena obejmuje:

    • Udział w warsztatach
    • Materiały dla uczestników
    • Przerwy kawowe i lunch

    Rabaty i zniżki

    • Proactive – zgłoszenie co najmniej 14 dni przed terminem warsztatu – upust 10%
    • Early Bird – zgłoszenie co najmniej 30 dni przed terminem warsztatu – upust 15%
    • First Minute  – zgłoszenie co najmniej 45 dni przed terminem warsztatu – upust 20%
    • Zapisanie 2 osób z jednej organizacji (firmy) lub zaproszenie drugiej osoby – upust 10%

    Pytania?

    Wiesław Grabowski – tel. 506 007 788

    Jarosław Rubin – tel. 602 605 952

    E-mail: kontakt@zmiana.edu.pl

    Warunki i potwierdzenie uczestnictwa

    Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie pełnej wpłaty i zaksięgowanie jej na naszym koncie najpóźniej w ciągu 7 dni od otrzymania faktury pro-forma za szkolenie. Najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia, wyślemy Państwu mailem oficjalne potwierdzenie udziału. Cena zawiera wyłącznie usługi podane w ofercie danego szkolenia. W przypadku nieotrzymania potwierdzenia do 7 dni przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny. Rezygnację pisemną (e-mail) ze szkolenia w terminie do 30 dni przed jego rozpoczęciem umożliwia zwrot 100% wpłaconej kwoty, do 14 dni przed jego rozpoczęciem umożliwia zwrot 50% wpłaconej kwoty. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie skutkuje zwrotem opłaty. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia. W przypadku, gdy prowadzący szkolenie z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć i w takim przypadku zwróci 100% wpłaconej kwoty za szkolenie. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej 7 dni przed jego rozpoczęciem.

    Udostępnij na:
Trenerzy
  • Marek Naumiuk Szkoła Zarządzania Zmianą
    Marek Naumiuk

    Marek Naumiuk


    Praktyk biznesu. Certyfikowany Trener Zarządzania Zmianą. Koordynator Szkoły Zarządzania Zmianą w Lublinie. Współautor książki “Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe […]
  • Wiesław Grabowski Szkoła Zarządzania Zmianą
    Wiesław Grabowski

    Wiesław Grabowski


    Certfikowany Lean Change Agent. Menedżer, trener i coach. Posiada 30 lat praktyki zawodowej, w tym 18 lat na stanowiskach menedżerskich oraz 7 lat w coachingu zespołowym […]
  • Jarosław Rubin

    Jarosław Rubin


    Certfikowany Lean Change Agent. Współautor książki “Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”. Trener biznesu i konsultant zarządzania z wieloletnim doświadczeniem w biznesie. Pasjonat, praktyk i badacz […]