fbpx
Categories: KZZ
  • Chcesz wspierać nowe przedsięwzięcia i innowacje prowadzone w Twojej firmie lub działać jako konsultant zewnętrzny? Potrzebujesz narzędzi gotowych do stosowania?
  • Poszukujesz metod zarządzania wieloma interesariuszami i zapewnienia trwałości zmian?
  • Chcesz radzić sobie w warunkach wielości projektów zmian i dziesiątek opcji działań do wyboru?

Świat się zmienia na Twoich oczach i potrzebuje skuteczności we wprowadzaniu zmian.

Naucz się, jak to robić i jak doradzać innyn, którzy tego potrzebują.

Potraktuj szkolenie jako zmianę i zdobądź kompetencje Konsultanta Zarządzania Zmianą – Zapraszamy na trzydniowe szkolenie!

Klasycznie czy zwinnie?

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą:

  • W opinii respondentów pięciu edycji nie więcej niż 30% wszystkich zmian kończy się pełnym sukcesem, przy czym liczba zmian realizowanych z wykorzystaniem metod klasycznych, kaskadowych (waterfall), maleje i w ostatnim roku wyniosła ok 45%.
  • Metodyki zwinne były wykorzystywane w ok 32% przypadków.
  • Najskuteczniejszym narzędziem komunikacji okazały się seminaria dla nowozatrudnianych i posługiwanie się planami komunikacji. 
  • 86% respondentów zaliczyło zaangażowanie pracowników do Kluczowych Czynników Sukcesu, a zwinność opiera się o zaangażowane zespoły.

Uczestnicząc w warsztacie nauczysz się:

  • Dobierać metodę działania do właściwości zmiany i nauczysz się, jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce.
  • Jak pracować z ludźmi, na których zmiana ma wpływ, by ich reakcje pozytywnie Cię zaskakiwały.
  • „Lekkich” metod planowania i monitorowania postępów.

Na naszych warsztatach stosujemy nowatorską metodykę przekazywania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności. Rozwój kompetencji jest dla nas Zmianą, którą wspólnie z uczestnikami przeprowadzamy i dlatego działamy zwinnie, czyli w cyklu : Wgląd – Opcje działania – Eksperymenty:

  • Uzyskujemy Wgląd – diagnoza wiedzy konsultantów na dany temat z zakresu zarządzania zmianą, przegląd aktualnej wiedzy i wyników badań oraz pomysłów uczestników.
  • Zbieramy i wybieramy Opcje – w jaki sposób konsultant może pracować nad daną kwestią wspierając zmiany poprzez warsztaty i inne działania.
  • Przeprowadzamy Eksperyment – dla wybranych opcji przyglądamy się jak dana metoda  czy narzędzie sprawdza się w praktyce.
  • Następnie zamykamy cykl z metapoziomu, ponownie dokonując Wglądu.

Kiedy ukończysz szkolenie dla Konsultantów, to uzyskasz pewność, że jesteś prekursorem nowego podejścia do zarządzania zmianą w Polsce i znasz oraz potrafisz posługiwać się metodami i narzędziami zarządzania zmianą przygotowanymi na nowe czasy.
Program warsztatów jest tak skomponowany, że każdego dnia czeka Cię dopływ wiedzy i umiejętności z zarządzania zmianą oraz praca z metapoziomu nad tym, jak dany temat wykorzystać w pracy konsultanta.

Zapraszamy na trzydniowe szkolenie prowadzone przez 2 trenerów. 

Dzięki temu osiągamy najwyższą jakość wydarzenia. Trenerzy koncentrują się na pracy warsztatowej z uczestnikami, a producent zapewnia obsługę wszelkich kwestii technologicznych.

W pracy wykorzystujemy narzędzia do współpracy uczestników typu elektroniczne tablice z możliwością “przyczepiania karteczek”. Uczestnicy są w trakcie warsztatów dzieleni na podgrupy i pracują w sposób warsztatowy nad wybranymi zagadnieniami.

Zostań Konsultantem Zarządzania Zmianą – zdobądź wiedzę o najnowszych trendach w obszarze zmian i doskonal swoje umiejętności zwinnego przekazywania wiedzy uczestnikom szkoleń. Zdobądź Certyfikat Uczesttnictwa (Certificate of Attendance).

Możliwość dofinansowania do 80% ceny regularnej sprawdź u swojego operatora

Cena regularna (netto):2150PLN

Chcesz zamówić szkolenie dedykowane: Napisz do nas

Cena podana poniżej obowiązuje do 2020-09-04Zgłoś się: Wrocław, dnia 2020.10.19 09:00 - 2020.10.21 16:00 za: 1720PLN netto

Jeżeli zechcesz pogłębić uzyskane na tym warsztacie kompetencje zapraszamy na dodatkowe szkolenia:

    • Czy dostrzegamy zmiany? Warsztat Wglądu
    • Trener Zarządzania Zmianą – Poziom zaawansowany (Follow-up)
    • Zarządzanie Zmianą w świecie VUCA / SPAM’u
    • Podstawy Zarządzania Projektami
    • Lean Change Agent
    • Warsztat Strategiczny – Zwinnologia określania celów
    • Zwinnologia kształtowania postaw pracowników w procesie zmian,
    • MANAGEMENT 3.0
    • Zwinnologia komunikowania zmian
    Udostępnij na:
Udostępnij na:
Program

Dzień 1

Moduł „Wprowadzenie"

  • Wzajemna prezentacja i program szkolenia.
  • Jak zmienia się rola konsultanta wspierającego menedżerów zarządzających zmianami i pracowników uczestniczących w zmianach we współczesnych firmach?
  • Jak będziemy pracować, czyli Cykl Zwinnego Nauczania.
  • Jakiego trenera oczekują Klienci? Poziomy i wymiary Analizy Potrzeb Biznesowych (RAPB):
    • Cel biznesowy Klienta,
    • Cel konsultanta,
    • Zakres wsparcia w obszarze zarządzania zmianą.

Moduł „Dlaczego warto znać klasyczne modele zarządzania zmianą?”

  • Jakie modele zarządzania zmianą są popularne wśród konsultantów?
    • Model Beckharda,
    • Model Lewina,
    • 8 etapów Kottera,
    • ADKAR®,
  • Jakie efektywnie przekazywać wiedzę o modelach zarządzania zmianą?
    • Jak wykorzystać metaforę, aby zwiększyć zrozumienie procesu zmiany.
    • Jakie są ograniczenia klasycznego planowego modelu zmianą – w stronę modelu dualnego czy hybrydowego?
    • Wszyscy o tym mówią, ale nie wszyscy znają źródła, czyli słynne "30%" sukcesów zmian. Wyniki badań na świecie i w Polsce
    • Zwinne Zarządzanie Zmianą jako alternatywa dla modelu klasycznego,

Dzień 2

Moduł „Koncepcja i narzędzia Zwinnego Zarządzania Zmianą”

  • Ćwiczenie "Osadnicy": Zwinne Zarządzanie Zmianą jako alternatywa dla modelu klasycznego.
  • Dlaczego cykl? Od cyklu uczenia się do cyklu Zwinnego Zarządzania Zmianą
  • Wyzwania związane ze zmianą - praca na przypadkach opisanych przez Uczestników
  • Wgląd - diagnoza sytuacji:
    • Hot seat - narzędzie Wglądu,
    • Strategiczna Kanwa Zmiany - narzędzie planowania, angażowania i komunikacji
    • Zarządzanie interesariuszami z wykorzystanie zwinnych narzędzi – Kręgi na wodzie, Model 7S
    • Inne narzędzia wglądu
    • Jak długo robić Wgląd?
  • „Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu” – na pewno?. Jak poprowadzić warsztat wyboru kierunku działań? Narzędzia i zasady wyboru opcji,
    • Reverse hot seat,
    • Kanwa pola sił - Taktyczna Kanwa Zmiany.
  • Od czego zaczać? - wybór opcji i ustalanie priorytetów,
    • Na podstawie jakich kryteriów dokonywany jest wybór działań?
    • Metody szacowania kosztu i wartości działań.
    • Problemy metod punktowych, ilościowych
  • Eksperymenty. Pułapki wnioskowania indukcyjnego
  • Jak bezpiecznie realizować niekonwencjonalne i nowatorskie pomysły? Wdrożenie jako zbiór eksperymentów oraz testowania hipotez
    • Ćwiczenie - stawianie hipotez
  • Monitorowanie zmian - tablica Kanban
  • Retrospektywa

Dzień 3

Moduł „Ludzie w zmianie – Psychologiczne aspekty procesu zmian"

  • Krzywa zmiany Virginii Satir i jej interpretacja indywidualna oraz organizacyjna,
  • Wnioski płynące ze spojrzenia na zmianę w kontekście krzywej Satir
  • Zrozumienie postaw pracowników wobec zmian - opór czy reakcja na zmiany?
    • Postawy – model 20-60-20,
  • Źródła oporu wobec zmian:
    • Model SPAZM/SCARF - źródła reakcji w świetle neuronauki,
    • Mapowanie interesów,
    • Profil osobowości odbiorcy zmiany a jego reakcje
  • Moduł „Przełamywanie oporu? – nie tędy droga”

    • 6 taktyk radzenia sobie z reakcjami wobec zmian,
    • Dobór taktyk radzenia sobie z reakcjami na zmiany – model Lorscha (mini analiza przypadku),

    Moduł „Bez komunikacji nie ma sukcesu zmiany, czyli w stronę świadomego przywództwa”

    • Storytelling – wykorzystanie Kanwy Opowieści,
    • Jak zachęcić menedżerów do tworzenia porywających wizji?
      • Model 5 składowych komunikatu,
      • Model NOWINA.
    • Rola informacji zwrotnej w zwinnym zarządzaniu zmianą:
      • Jak wykorzystać zwinne narzędzia komunikacji i budowy zaangażowania interesariuszy? Karty Kudo. Promienniki informacji.

    Moduł „Coś się kończy a coś zaczyna”

    • Retrospektywa,
    • Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia

    Metodologia

      Metodyka prowadzenia zajęć

      Założenia ogólne
      Na szkoleniach stosujemy nowatorską metodykę przekazywania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności. Rozwój kompetencji jest dla nas Zmianą, którą wspólnie z uczestnikami chcemy przeprowadzić i dlatego działamy zwinnie czyli w cyklu : Wgląd – Opcje działania – Eksperymenty:
      • Uzyskujemy Wgląd – diagnoza wiedzy uczestników na dany temat z zakresu zarządzania zmianą, przegląd aktualnej wiedzy i wyników badań oraz pomysłów uczestników.
      • Zbieramy i wybieramy Opcje – w jaki sposób konultant może pracować nad daną kwestią w praktyce doradczej.
      • Przeprowadzamy Eksperyment – dla wybranych opcji przyglądamy się jak dana metoda  czy narzędzie sprawdza się w praktyce np. na warsztatach.

      Następnie zamykamy cykl z metapoziomu, ponownie dokonując Wglądu.

      Osobom uczestniczącym w szkoleniu dla Trenerów proponujemy następującą formułę pracy warsztatowej:

      1. Część merytoryczna zapewniająca uczestnikom dopływ wiedzy dotyczącej zarządzania zmianą. Zapoznanie się z aktualnymi modelami, metodami i narzędziami wykorzystywanymi do zarządzanie zmianą,

      2. Nabycie umiejętności wykorzystywanie poznanych metod i narzędzi w trakcie praktycznych ćwiczeń, gier, pracy indywidualnej i zespołowej,

      3. Praca z metapoziomu nad tym, jak wykorzystać daną metodę lub narzędzie w trakcie doradztwa – dzielenie się doświadczeniami, omawianie przypadków, odpowiedzi na pytania uczestników.

       

      Modele, metody i narzędzia zarządzania zmianą
      Z punktu widzenia efektywności zarządzania zmianą istotne jest wykorzystywanie w konsultingu takich modeli i metod, których skuteczność jest potwierdzona przez rezultaty rzetelnych badań prowadzonych w przedsiębiorstwach (Evidence Based Change Managment).
      Warto też zapoznać się z najnowszymi koncepcjami w zarządzaniu zmianą, takimi jak Zwinne Zarządzanie Zmianą, aby stać się liderem nowego podejścia do zarządzania zmianą w Polsce i wyróżnić się na tle konsultantów prezentujących wyłącznie klasyczne metody zarządzania zmianą.

      Dlatego każdego dnia część zajęć jest skoncentrowana na doskonaleniu wiedzy i umiejętności z zarządzania zmianą dzięki zapoznawaniu się z metodami i narzędziami, zarówno należących do kanonu zarządzania zmianą, jak i innowacyjnych sposobów pojawiających się w najnowszych opracowaniach z dziedziny zarządzania zmianą.
      Druga część zajęć – praca z metapoziomu – jest poświęcona metodyce wspierania projektów i procesów zarządzania zmianą, a więc skupia się na tym, jak na podstawie uzyskanej wiedzy prowadzić działalność doradczą w obszarze zarządzania zmianą.

       

      Metody szkoleniowe służące rozwojowi kompetencji uczestników
      Praktyczny charakter szkolenia dla Konsultantów powoduje, że większość zajęć ma formułę nauki przez doświadczenie. Tak więc poza niezbędną wiedzą przekazywaną w formie mini-wykładów i prezentacji, uczestnicy mają możliwość rozwoju kompetencji zarządzania zmianą w ramach:

      • Symulacji i gier biznesowych,

      • Analizy przypadków,

      • Ćwiczeń w grupach,

      • Dyskusji moderowanych.

      Udostępnij na:
    Szczegóły organizacyjne

      Liczebność grupy

      min. 5 – max. 12 osób

      Czas trwania 

      typowe godziny zajęć: od 9.00-17.00. W przypadku szkoleń wielodniowych w ostatni dzień kończymy o 16:00

      Termin szkolenia

      zgodnie z terminarzem

      Miejsce

      Zgodnie z terminarzem

      Cena obejmuje:

      • Udział w warsztatach
      • Materiały dla uczestników
      • Przerwy kawowe i lunch

      Rabaty i zniżki

      • Proactive – zgłoszenie co najmniej 14 dni przed terminem warsztatu – upust 10%
      • Early Bird – zgłoszenie co najmniej 30 dni przed terminem warsztatu – upust 15%
      • First Minute  – zgłoszenie co najmniej 45 dni przed terminem warsztatu – upust 20%
      • Zapisanie 2 osób z jednej organizacji (firmy) lub zaproszenie drugiej osoby – upust 10%

      Pytania?

      Wiesław Grabowski – tel. 506 007 788

      Jarosław Rubin – tel. 602 605 952

      E-mail: kontakt@zmiana.edu.pl

      Warunki i potwierdzenie uczestnictwa

      Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie pełnej wpłaty i zaksięgowanie jej na naszym koncie najpóźniej w ciągu 7 dni od otrzymania faktury pro-forma za szkolenie. Najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia, wyślemy Państwu mailem oficjalne potwierdzenie udziału. Cena zawiera wyłącznie usługi podane w ofercie danego szkolenia. W przypadku nieotrzymania potwierdzenia do 7 dni przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny. Rezygnację pisemną (e-mail) ze szkolenia w terminie do 30 dni przed jego rozpoczęciem umożliwia zwrot 100% wpłaconej kwoty, do 14 dni przed jego rozpoczęciem umożliwia zwrot 50% wpłaconej kwoty. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie skutkuje zwrotem opłaty. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia. W przypadku, gdy prowadzący szkolenie z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć i w takim przypadku zwróci 100% wpłaconej kwoty za szkolenie. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej 7 dni przed jego rozpoczęciem.

      Udostępnij na:
    Prowadzący
    • Marek Naumiuk Szkoła Zarządzania Zmianą
      Marek Naumiuk

      Marek Naumiuk


      Praktyk biznesu. Certyfikowany Trener Zarządzania Zmianą. Koordynator Szkoły Zarządzania Zmianą w Lublinie. Współautor książki “Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe […]
    • Wiesław Grabowski Szkoła Zarządzania Zmianą
      Wiesław Grabowski

      Wiesław Grabowski


      Certfikowany Lean Change Agent. Menedżer, trener i coach. Posiada 30 lat praktyki zawodowej, w tym 18 lat na stanowiskach menedżerskich oraz 7 lat w coachingu zespołowym […]
    • Jarosław Rubin

      Jarosław Rubin


      Certfikowany Lean Change Agent. Współautor książki “Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”. Trener biznesu i konsultant zarządzania z wieloletnim doświadczeniem w biznesie. Pasjonat, praktyk i badacz […]